Erityinen yleiskonferenssi, jossa käsitellään Jeesuksen Kristuksen evankeliumin loistavaa palautusta

Jesus heals people on the American continent
Russell M. Nelson

Rakkaat veljeni, sisareni ja ystäväni,

tiedän, että omaa ja perheenne terveyttä, taloutta ja omaa työllisyyttänne koskevat huolet painavat raskaina mieltänne tänä aikana. Koronaviruksen aiheuttama pandemia vaikuttaa edelleen elämään ja häiritsee tavallisia toimintoja. Tämä on niiden muiden haasteiden lisänä, joita epäilemättä koette. Äskettäiset maanjäristykset Salt Lake Cityssä ovat vain yksi esimerkki lisästressin aiheuttajista, jotka voimistavat huoliamme.

Nämä haasteet saavat monet tuntemaan, että maaperä heidän jalkojensa alla liikehtii. He miettivät, mihin he voivat todella luottaa tänä myllerryksen aikana.

Tämä tuo mieleeni keskustelun, jonka kävin hiljattain erään hyvän ystävän kanssa. Tämä mies oli ylempi valtion virkamies eräässä toisessa maassa, ja olen tuntenut hänet vuosia. Kun viimeksi tapasin hänet, yllätyin nähdessäni, että hänet työnnettiin tapaamiseemme pyörätuolissa.

Sitten tämä hauraan oloinen ystävä puhui. ”Olen ollut hyvin sairaana pitkän aikaa”, hän sanoi. ”Useimpina päivinä vain makaan vuoteessani, katson kattoa ja kaipaan tietoa siitä, mikä on totta.”

Koetuksen aikoina harva asia tyynnyttää ja lohduttaa niin paljon kuin totuus. Apostoli Paavali näki ennalta meidän aikamme ja profetoi, että koetuksen ajat tulisivat. Hän lisäsi, että MONET olisivat aina alttiita uusille opetuksille, mutta eivät voi koskaan päästä selville totuudesta.

Totuus on se, että levottoman maailman synkässä pimeydessä Jeesuksen Kristuksen valo loistaa entistä kirkkaammin. Hän voi puhua totuutta sydämeemme ja mieleemme, kun etsimme Häntä ja opimme kuulemaan Häntä.

Tässä suhteessa odotamme innolla Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkon tulevaa yleiskonferenssia 4.–5 huhtikuuta. Sen aikana kuulemme kirkon johtohenkilöiden puhuvan Jeesuksen Kristuksen evankeliumin loistavasta palautuksesta ja siitä, kuinka evankeliumi tuo elämäämme rauhaa.

Koska suuret ihmisjoukot eivät voi tällä hetkellä kokoontua, tämä konferenssi näyttää erilaiselta. Mutta totuutta siitä, että Jeesus Kristus on meidän Vapahtajamme ja Lunastajamme – ja että Hänen evankeliuminsa täyteys on palautettu maan päälle – opetetaan aina.

Toivotan lämpimästi tervetulleiksi kaikki – riippumatta uskon perinteestänne – liittymään mukaan tekniikan välityksellä ja riemuitsemaan ilmoitetun totuuden lohdullisesta voimasta. Rakastan teitä. Rukoilen puolestanne. Ja vakuutan teille, että Herra pitää meistä huolen näinä vaikeina aikoina.

Presidentti Nelson