Nuoret naimattomat aikuiset

young people sitting on grass in the sunset

FSY-konferenssit ovat viisipäiväisiä konferensseja, jotka on mallinnettu Brigham Youngin yliopiston suosittujen Especially for Youth -konferenssien (EFY) mukaan. Ne järjestetään kesällä. FSY:ssä osallistut voimallisiin luokkiin ja hartaustilaisuuksiin, opit uusia hulluja tanssiliikkeitä ja pelejä sekä vahvistat uskoasi Jeesukseen Kristukseen. Jaat nämä kokemukset nuorten kanssa kun johdat, ohjaat ja palvelet heitä. Tartu tilaisuuteen ja tapaa alueeltasi uusia ihmisiä, joilla on samat uskonkäsitykset ja joista voi tulla elinikäisiä ystäviä. Voitte oppia ja kasvaa yhdessä tässä hauskassa ja uskoa täynnä olevassa ympäristössä. Kaikkien näiden siunausten lisäksi FSY:ssä palveleminen on erinomainen paikka kehittää johtajuus-, opetus-, viestintä- ja sopeutumistaitoja, mikä tekee sinusta houkuttelevamman ehdokkaan, kun etsit jatkossa tilaisuuksia työllistyä.

Vaatimukset FSY:ssä palvelemiseen:

FSY:n ohjaajat ovat tärkeä tekijä ohjelman onnistumisen kannalta. Etsimme henkilöitä, joilla on vahva usko Jeesukseen Kristukseen ja Hänen palautettuun evankeliumiinsa, toimimaan kunniallisten pappeudenhaltijoiden tai jumalallisen sisaruuden roolimalleina tuleville lähetyssaarnaajille sekä isille ja äideille Herran kirkossa ja valtakunnassa.

Tehtävät:

• Työskennellä innokkaasti ja vastuullisesti FSY:n osallistujien fyysisen turvallisuuden ja hengellisen hyvinvoinnin edistämiseksi, erityisesti sinulle osoitetun ryhmän jäsenten keskuudessa.
  • Opettaa tehokkaasti (virallisesti ja epävirallisesti) ryhmätilanteissa ja johtaa vuorovaikutteisia keskusteluja sekä luoda oppimisilmapiiri, joka auttaa nuoria tunnistamaan Hengen ja oppimaan Hengen avulla.
  • Auttaa kaikkia nuoria saamaan myönteinen ja kohottava kokemus sekä tarvittaessa käsitellä nuorten kurinpitotilanteita hienotunteisesti.
  • Auttaa kaikkia nuoria rakentamaan uskoa Jeesukseen Kristukseen ja Hänen palautettuun evankeliumiinsa; auttaa luomaan oppimisen ilmapiiri, joka auttaa kaikkia tunnistamaan Hengen ja oppimaan Hengen avulla.
  • Osoittaa tarvittavaa mielenterveyttä, että voi toimia turvallisesti nuorten ryhmien kanssa ja vastata niistä vuorokauden ympäri tehtävään kuuluvia asioita jatkuvasti hoitaen.
  • Toimia johdonmukaisesti esimerkillisenä johtajana, roolimallina ja mentorina nuorille osallistujille ja muille ohjaajille.
  • Työskennellä vähäisellä ohjauksella hyvin yhdessä toisen ohjaajan kanssa ja tiimin jäsenenä.
  • Lukea ja opiskella FSY:n henkilökunnan käsikirja ennen ensimmäistä viikkoa ja jatkaa opiskelua koko kesän ajan.
  • Osallistua kaikkiin vaadittuihin koulutuksiin.
  • Osallistu Euroopan vyöhykkeiden verkkokoulutukseen.

Kelpoisuusvaatimukset:

• Olet kelvollinen, aktiivinen Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkon jäsen.
  • Olet vähintään 19 vuoden ikäinen.
  • Sinulla on mieluusti vähintään yksi vuosi korkeakouluopintoja, työkokemusta tai lähetystyöpalvelua toisen asteen opintojen jälkeen.
  • Haluat ja pystyt noudattamaan FSY:n käyttäytymis-, viestintä-, pukeutumis- ja ulkonäköstandardeja sekä kaikkia muita FSY:n sääntöjä.
  • Pystyt kävelemään pitkiä aikoja päivän aikana, olemaan energinen ja aktiivisesti mukana nuorten kanssa, suoriutumaan kaikista tehtävistä ja osallistumaan fyysisiin toimintoihin, kuten esimerkiksi pelien pelaaminen, portaissa käveleminen, juokseminen, hyppiminen ja tanssiminen.
  • Osoitat sellaista henkistä ja fyysistä terveyttä ja emotionaalista vakautta, jota tarvitaan, jotta voit turvallisesti toimia nuorten ryhmien kanssa ja olla läsnä ja vastuussa nuorisoryhmistä ympäri vuorokauden ja samalla hoitaa tehokkaasti muita työtehtäviä stressaavissa ja haastavissa tilanteissa.
  • Pystyt tekemään menettelytapoja koskevia päätöksiä käyttäen hyvää harkintakykyä ja ollen luotettava ja vastuullinen.
  • Pystyt organisoimaan käytettäviä voimavaroja ja asettamaan asioita tärkeysjärjestykseen.
  • Osoitat vahvoja taitoja vuorovaikutuksessa ja viestinnässä.
  • Läpäiset tässä tehtävässä vaadittavan taustatarkastuksen.

Eduksi on, jos:

• Olet palannut lähetyssaarnaaja (miespuoliset hakijat).

• Sinulla on kokemusta nuorten kanssa työskentelystä.

Kuinka pääsen mukaan?

Hakuajat FSY:n henkilökunnan ja ohjaajien valitsemiseksi ovat avoinna vuosittain marraskuusta helmikuuhun. Seuraa, milloin linkki julkaistaan ja ilmoittautuminen avataan.

Mitä nuoret naimattomat aikuiset sanovat FSY:ssä palvelemisen kokemuksistaan?

”Pidin FSY:ssä eniten suhteista, joita pystyin rakentamaan: suhteet nuoriin, suhteet muihin ohjaajiin ja ennen kaikkea suhde Vapahtajaani Jeesukseen Kristukseen.” – Candyce

  ”Näiden ihanien nuorten kasvun ja kehityksen näkeminen on maailman hienoin asia.” – Naoki

”Suurin hyöty minulle oli se, että sain ystäviä, joiden kanssa olen edelleen ystävä, mutta ennen kaikkea pääsin pois mukavuusalueeltani ja sain itseluottamusta sekä kykyä tehdä päätöksiä.” – Addie