Helsingin temppeliin uusi johtokunta

Johtokunta

Helsingin temppelin uuteen johtokuntaan on kutsuttu temppelinjohtajaksi Ismo Määttä ja temppelinemännäksi Erja Määttä Helsingin 1. seurakunnasta.

Johtokunnan ensimmäisenä neuvonantajana tulee toimimaan Pekka Holopainen ja temppelinemännän apulaisena Tarja Holopainen Espoon 1. seurakunnasta.

Johtokunnan toisena neuvonantajana tulee toimimaan Seppo Suurinkeroinen ja temppelinemännän apulaisena Sari Suurinkeroinen. Suurinkeroiset tulevat Kymenlaakson seurakunnasta.

Uuden johtokunnan virallinen aloituspäivä on 15. elokuuta 2021.

Lukuisat vuodet piispana, vaarnan johtokunnan neuvonantajana ja vaarnanjohtajana, lähetystyönjohtajana, seminaariopettajana ja temppelisinetöijänä ovat valmistaneet veli Määttää temppelinjohtajan tehtävään.

Sisar Määttä on työskennellyt nuorten parissa, mm. lähes kymmenen vuotta seminaarin- ja uskontoinstituutin koordinaattorina ja viimeksi seurakuntansa Apuyhdistyksen johtajana.

Holopaiset ovat toimineet jo temppelin edellisen johtokunnan aikana, veli Holopainen toisena neuvonantajana ja sisar Holopainen emännän apulaisena. Heilläkin on pitkä ja monipuolinen kokemus palvelutyöstä kirkon tehtävissä.

Veli Suurinkeroinen on toiminut Kouvolan lähetysseurakunnan johtajana kaksikymmentäseitsemän vuotta. Hän on ollut useita vuosia myös Helsingin vaarnan korkeassa neuvostossa. Sisar Suurinkeroinen on kulkenut lastensa rinnalla Alkeisyhdistyksen, Nuorten Naisten ja Apuyhdistyksen tehtävien myötä. Hän on toiminut viimeksi nuorten parissa myös seminaarin- ja pyhäkoulunopettajana.

Temppelinjohtaja Määttä toteaa, että olemme temppeliä ja sukututkimusta rakastava kansa. ”Perheen kanssa tehdyt temppelimatkat Sveitsiin ja Tukholmaan ovat perintö, jota voimme nyt jatkaa uusille sukupolville käymällä perheen kanssa usein omassa temppelissämme.”

Uusi johtokunta ilmaisee rakkautensa koko temppelipiirin jäsenille: ”Rukoilemme, että temppelipalvelun kautta Pyhän Hengen suojeleva ja virvoittava ilmapiiri olisi siunauksena elämässänne. Tunnemme syvää kiitollisuutta ja arvostusta siitä työstä, jota tehdään Helsingin temppelissä. Rakkaat veljet ja sisaret, nähdään temppelissä!”