Helsingin vaarnan johtokunta vaihtui

Uusi johtokunta

Vaarnanjohtaja Harri Karumo ja hänen neuvonantajansa Juha Mikkola vapautettiin tehtävistään 8,5 vuoden ja 2. neuvonantaja Harri Myllylä vuoden palvelun jälkeen Helsingin Kulttuuritalossa äitienpäivänä pidetyssä vaarnakonferenssissa. Uudeksi vaarnanjohtajaksi hyväksyttiin Harri Myllylä.

Myllylän vanhemmat liittyivät kirkkoon Valkeakoskella Myllylän ollessa 12-vuotias. Hieman myöhemmin hän itsekin halusi mennä kasteelle. Hän on palvellut lähetystyössä Lontoon lähetyskentällä vuosina 1994–1996. Hänen aikaisempia tehtäviään kirkossa ovat olleet mm. vaarnan korkean neuvoston jäsen ja piispa sekä Suomessa että Englannissa. Nykyisin Espoossa asuvaan perheeseen kuuluvat myös vaimo Marju ja kolme lasta. Työelämässä Myllylä toimii myyntijohtajana Qvantel Finlandilla. Uuden tehtävän hän otti vastaan nöyrän kiitollisena ja odottavan innokkaalla mielellä. Tavoitteena on toimia evankeliumin ilon kautta taivaallisen Isän rakkauteen luottaen.

1. neuvonantaja Lasse Holopainen on syntynyt Göteborgissa mutta kasvanut Jyväskylän seudulla. Espoossa asuvaan perheeseen kuuluvat lisäksi vaimo Noora ja kolme pientä lasta. Holopainen on ammatiltaan lakimies. Lähetystyössä hän palveli Ruotsissa vuosina 2002–2004. Neuvonantajaksi hänet kutsuttiin korkeasta neuvostosta. Hän on palvellut myös Helsingin 2. seurakunnan piispana. Holopaisen mielestä vaarna on suurenmoinen sekä uudistumis- ja kehityskelpoinen tulevaisuutta ajatellen.

2. neuvonantaja Mikko Airto on syntyjään helsinkiläinen. Hyvinkäällä asuvaan perheeseen kuuluvat myös vaimo Pipsa ja neljä lasta. Ennen kutsua vaarnan johtokuntaan Airto palveli seurakuntansa Nuorten Miesten johtajana. Hän on aiemmin ollut mm. vaarnan korkean neuvoston jäsen sekä toiminut neljän eri piispan tai seurakunnanjohtajan neuvonantajana. Lähetystyössä Airto palveli Suomessa vuosina 1994–1996. Hän työskentelee luokanopettajana. Airto toivoo voivansa auttaa ihmisiä löytämään Kristuksen rakkautta elämäänsä.