Frankfurt am Main

Jeesuksen Kristuksen kirkko lähettää ruokaa, telttoja, lääkintätarvikkeita ja paljon muuta Turkkiin ja Syyriaan

Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkko jatkaa avun lähettämistä maanjäristyksen uhreille Turkissa ja Syyriassa useiden maailmanlaajuisten järjestöjen avulla.

Helmikuun 6. päivän järistysten jälkeen kirkon antama apu on ollut yhteensä yli 5 miljoonaa Yhdysvaltain dollaria.

”Maanjäristysten aiheuttamat tappiot ja kärsimykset ovat olleet järkyttäviä”, sanoo kirkon johtava piispa Gérald Caussé. ”Sydämemme ja rukouksemme suuntautuvat todella veljiemme ja sisariemme puoleen Turkissa ja Syyriassa. Olemme syvästi kiitollisia siitä, että meillä kirkkona on keinoja auttaa heitä nyt ja heidän pitkällä matkallaan jälleenrakentamiseen.”

Kirkon vyöhyketoimisto Saksassa lähettää Turkkiin 40 isoa telttaa (joista jokaiseen mahtuu 20 henkeä) sekä runsaasti vaatteita miehille, naisille ja lapsille.

”On hienoa, kun eri uskontokuntia edustavat yhteiskunnan jäsenet tekevät yhteistyötä auttaakseen”, sanoo Abdullah Kaya, Frankfurtin ulkomaalaisasiain neuvoa-antavan neuvoston jäsen.

Turkin konsulaatti Frankfurtissa on perustanut keräyskeskuksen varmistaakseen, että lahjoitukset Saksasta toimitetaan luotettavasti maanjäristyksen uhreille.

Muuta kirkon tukemaa apua Turkille toimitetaan järjestöjen, kuten Project HOPE ja Adventist Development and Relief Agency (ADRA), kautta. Tähän apuun sisältyy ruokaa, vettä, suojia, terveysklinikoita, lämmittimiä, takkeja, lääkintätarvikkeita, hygieniapakkauksia, huopia, vauvojen tarvikkeita ja generaattoreita.

Syyriassa kirkko tukee sellaisten järjestöjen työtä kuin MedGlobal, Mercy Corps, International Medical Corps ja Rahma Worldwide. Tähän sisältyy kymmenien tuhansien ihmisten sairaanhoitoa sekä ruokaa, vettä, suojaa, huopia, polttoainetta, hygieniapakkauksia, vauvojen tarvikkeita ja sanitaatiopalveluja.

”Tämä vastaus on osoitus sitoutumisestamme kahteen suureen käskyyn. Me osoitamme rakkautemme Jumalaa kohtaan auttamalla Hänen lapsiaan heidän sijainnistaan tai taustastaan riippumatta”, sanoo Blaine R. Maxfield, kirkon huoltotyö- ja omavaraisuuspalvelujen osastonjohtaja. ”On vaikea tähdentää liikaa kiitollisuuttamme niille suurenmoisille avustusjärjestöille, jotka työskentelevät rinnallamme tämän avun mahdollistamiseksi, ja kirkon jäsenille ja ystäville, jotka lahjoittavat hyvin anteliaasti näinä suuren avuntarpeen aikoina.”

Jeesuksen Kristuksen kirkon humanitaariset palvelut

Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkon humanitaariset palvelut lievittää kärsimystä, edistää omavaraisuutta ja tarjoaa mahdollisuuksia palveluun. Se noudattaa Jeesuksen Kristuksen kehotusta ruokkia nälkäisiä, antaa juotavaa janoisille, majoittaa kodittomia, vaatettaa alastomia sekä käydä sairaiden ja ahdistettujen luona.

Kirkon humanitaarinen toiminta on mahdollista myöhempien aikojen pyhien ja kirkon ystävien anteliaiden lahjoitusten ja vapaaehtoistyön ansiosta. Vuosittain vapaaehtoiset lahjoittavat yli 6 miljoonaa työtuntia tukeakseen huoltotyöhankkeita.

Kirkko on mukana kehitysyhteistyöhankkeissa yli 180 maassa ja territoriossa sekä antaa avustusta etniseen alkuperään, uskontoon tai kansallisuuteen katsomatta. Avun pohjana ovat henkilökohtaisen vastuun, yhteiskunnan tuen, omavaraisuuden ja kestävyyden keskeiset periaatteet.

Turkissa ja Syyriassa hankkeita rahoittaa osittain LDS Charities Australia.