Mikä Mormonin kirja on?

Kirkon Jäseninä tässä Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkossa mormonit uskovat siihen, että voimme oppia pyhien kirjoitusten kautta, mitä Jumala haluaa meidän tekevän.  Ensimmäinen todistus meidän Vapahtajastamme Jeesuksesta Kristuksesta on Raamattu, joka sisältää Jumalan ja myös profeettojen sanat.

Me uskomme siihen, että koska meillä on rakastava Taivaallinen Isä, hän on antanut toisen todistuksen Jeesuksesta Kristuksesta, joka on Mormonin kirja. ”Mormonin kirja on Raamattuun verrattava pyhä kirja. Se kertoo Jumalan kanssakäymisistä Amerikan mantereen muinaisten asukkaiden kanssa ja sisältää ikuisen evankeliumin täyteyden.” (Mormonin kirjan johdanto)  Siinä on profeettojen ennustuksia Jeesuksesta Kristuksesta, hänen elämästään, kuolemastaan  ja ylösnousemuksestaan.

Kun profeetta Joseph Smithiltä kysyttiin Mormonin kirjasta hän sanoi ”Sanoin veljille, että Mormonin kirja on virheettömin kaikista kirjoista maan päällä ja uskontomme lakikivi ja että ihminen pääsee lähemmäksi Jumalaa noudattamalla sen opetuksia kuin minkään muun kirjan avulla.”

Kehotamme kaikkia ihmisiä kaikkialla lukemaan Mormonin kirjan, pohtimaan sydämessään sen sisältämää sanomaa ja kysymään sitten Jumalalta, iankaikkiselta Isältä, Kristuksen nimessä, onko kirja totta. Ne, jotka näin menettelevät ja kysyvät uskossa, saavat todistuksen sen todenperäisyydestä ja jumalallisuudesta Pyhän Hengen voimalla. Ne, jotka saavat tämän jumalallisen todistuksen Pyhältä Hengeltä, tulevat myös tuntemaan saman voiman avulla, että Jeesus Kristus on maailman Vapahtaja.

Lisää tietoa osoitteessa mormonit.fi

Mormonin kirjan johdanto