Suomen lähetyskentän uusi johtaja

Kerviset

Ville Kervinen, 60, ja Leena Kervinen (o.s. Hannula), 62, on kutsuttu palvelemaan lähetysjohtajapariskuntana Suomen lähetyskentällä heinäkuusta alkaen. He siirtyvät kesäkuun lopussa asumaan Espooseen johtamaan Suomessa palvelevia lähetyssaarnaajia. Lähetysjohtajan vastuulla yhdessä paikallisten piirinjohtajien kanssa on myös 10 lähetysseurakuntaa.

Sisar ja veli Kervisellä on neljä lasta ja seitsemän lastenlasta. Veli Kervinen on työskennellyt terveydenhuollon sektorilla ja sisar Kervinen kasvatus- ja opetusalalla. Kirkossa veli Kervinen on toiminut lähetyskentän johtokunnassa kolmen lähetysjohtajan neuvonantajana, piirinjohtajana ja seurakunnanjohtajana. Sisar Kervinen on toiminut mm. eri apujärjestöjen johtokunnissa ja seminaari- sekä instituuttiopettajana.

Kerviset ovat aina olleet kiinnostuneita paikalliskulttuureista, kirjallisuudesta, musiikista ja taiteista. Kiinnostuneisuus on vienyt heitä perheenä eri paikkoihin, tilanteisiin ja kohtaamisiin myös Suomen rajojen ulkopuolelle. ”Uskon, että hengen sivistyksessä on sellaista voimaa, joka siirtyy parhaimmillaan sukupolvelta toiselle muokaten niin tekijää kuin kokijaa”, toteaa veli Kervinen.

Veli ja sisar Kervinen odottavat innolla kohtaamisia ja kanssakäymistä lähetyssaarnaajien ja kirkon jäsenten kanssa: “Tunnemme jo nyt rakkautta lähetysaarnaajia kohtaan. He ovat meille tärkeitä. Pidämme tulevaa kutsumustamme tehtävänä, jossa saamme mahdollisuuden kannustaa, tukea ja palvella yhdessä.”

”Uskomme siihen, että elämänkokemukset  auttavat meitä kasvamaan ja löytämään todellisen iankaikkisen minämme. Uskomme, että Herra auttaa meitä tekemään Hänen työtään. Uskomme, että Herran temppelissä voimme saada Hänen voimaansa toimitusten kautta. Uskomme pappeuden voimaan. Uskomme siihen, että päivittäinen parannus on iloinen asia. Uskomme, että on tärkeää olla kiltti ihminen ja pyrkiä antamaan jatkuvasti anteeksi. Uskomme, että Jeesuksen Kristuksen tekemä sovitustyö on todellinen. Voimme oppia siitä enemmän lukemalla Mormonin kirjaa. Rakastamme taivaallista Isäämme ja Vapahtajaamme Jeesusta Kristusta.”