Tabernaakkelikuoro tiedottaa vuoden 2021 kiertueen päivämääristä

Temppeliaukion tabernaakkelikuoro (The Tabernacle Choir at Temple Square) ja Temppeliaukion orkesteri (Orchestra at Temple Square) ovat antaneet lisää tietoa vuoden 2021 kiertueestaan seitsemässä kaupungissa neljässä Pohjoismaassa sekä Yhdistyneessä kuningaskunnassa.  Kiertue suunniteltiin alun perin vuodelle 2020, mutta sitä lykättiin koronaviruspandemiarajoitusten vuoksi. Uusien suunnitelmien mukaan kiertue kestää 22 päivää: torstai 17. kesäkuuta – torstai 8. heinäkuuta 2021. Kiertue vierailee kaikissa niissä kaupungeissa, joita suunniteltiin kiertueelle vuoden 2020 osalta.  Uudet päivämäärät:

Tukholma, Ruotsi — 19. kesäkuuta 2021 (la)* — Tukholman konserttitalo

Helsinki, Suomi — 22. kesäkuuta 2021 (ti) — (ilmoitetaan myöhemmin)

Kööpenhamina, Tanska — 26. kesäkuuta 2021 (la) — Kööpenhaminan konserttitalo

Oslo, Norja 29. kesäkuuta 2021 (ti)  Oslo Spektrum

Edinburgh, Skotlanti — 2. heinäkuuta 2021 (pe) — Usher Hall

Cardiff, Wales — 5. heinäkuuta 2021 (ma) — St. David’s Hall (vain kutsuvieraille)

Newport, Etelä-Wales — 6. heinäkuuta 2021 (ti) — International Convention Centre, Wales

* Matinea ja iltakonsertti.

”Olemme iloisia siitä, että tehtyämme merkittävää yhteistyötä tapahtumapaikkojen edustajien ja matkanjärjestäjien kanssa olemme pystyneet siirtämään tämän kiertueen näille päivämäärille vuonna 2021”, sanoo kuoron toiminnanjohtaja Ron Jarrett. ”Pystymme yhä toteuttamaan kiertueen alkuperäisen ajatuksen eli vierailemaan Walesissa ja muilla alueilla, joiden antama perintö on vaikuttanut kuoroon. Kuoron ensimmäiset jäsenet olivat näiltä seuduilta lähteneitä Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkon varhaisia käännynnäisiä, joilla oli musikaalisia lahjoja.”

Ennen kuin kiertueen konsertteja siirrettiin, liput olivat myynnissä Tukholmassa ja Edinburghissa. Liput, joita asiakkaat ovat ostaneet näihin konsertteihin, on siirretty uusille konserttipäiville vuonna 2021. Kumpikin tapahtumapaikka on sähköpostitse yhteydessä asiakkaisiin lippuihin liittyvistä toimintatavoista. Tukholmasta lähetetyssä sähköpostiviestissä on rahojen palauttamista koskevia tietoja. Edinburghista lipun ostaneet asiakkaat voivat pyytää rahojen palautusta lähettämällä sähköpostia osoitteeseen customer.enquiries@usherhall.co.uk. Lipunmyynti Tukholmassa ja Edinburghissa jatkuu. Kööpenhaminan liput tulevat myyntiin maanantaina 6. heinäkuuta 2020. Muiden tapahtumapaikkojen lipunmyynnistä tiedotetaan myöhemmin. Ks. lisätietoja osoitteesta tabchoir.org/tour.

Utahin ulkopuolelle vuonna 1893 suuntautuneen ensimmäisen kiertueensa jälkeen kuoro on kiertänyt laajasti Yhdysvalloissa ja muissa maissa. Aiempien Euroopan-kiertueidensa lisäksi se on esiintynyt merkittävissä musiikkikaupungeissa Israelista Venäjälle ja Japanista Australiaan. Se on esiintynyt myös seitsemän Yhdysvaltain presidentin virkaanastujaisissa. Suunnilleen 65 jäsenen orkesteri on täydentänyt kuoroa kiertueilla vuodesta 2005 lähtien.

Kuoro ja orkesteri tekevät levyjä aktiivisesti omalla levymerkillään, joka on julkaissut yli 90 CD-levyä, DVD-levyä, kirjoja ja muita tuotteita siitä asti, kun se perustettiin vuonna 2003. Kuoron viimeisin CD-levy When You Believe: A Night at the Movies julkaistiin perjantaina 22. toukokuuta, ja sen voi ostaa, ladata ja striimata osoitteessa tabchoir.org/shop. Tämä albumi oli ensimmäisellä julkaisuviikollaan sijalla 1 Billboard®-lehden klassisen musiikin eri albumien myyntilistalla.

Lisää tietoa on osoitteessa http://www.TheTabernacleChoir.org/tour. Lisää mediasisältöä on sivustolla Tietoa meistä / Uutishuone.