Tästä syystä odotan yleiskonferenssia – suomalaiset kertovat

Tulevana viikonloppuna on jälleen aika nauttia. Tarjolla on kuuden lähetyksen verran Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkon yleiskonferenssikokouksia suoraan kirkon keskuksesta Salt Lake Citystä Yhdysvalloista.

Ääneen pääsee itseoikeutetusti profeetta Thomas S. Monson, hänen neuvonantajansa sekä suuri joukko apostoleja sekä muita johtavia auktoriteetteja ja kirkon apujärjestöjen johtajia. Heidän ohjeitaan, neuvojaan ja opetuksiaan pystyy kuuntelemaan ja katselemaan vaikka kotisohvalta käsin, mutta konferenssitunnelmaan voi yhtä hyvin virittyä suuremmalla joukolla saapumalla seuraamaan lähetyksiä lähimpään Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkon seurakuntakeskukseen.

Miksi yleiskonferenssia sitten kannattaa seurata? Mikä tekee tuosta puolen vuoden välein järjestettävästä tapahtumasta niin erityisen? Seuraavassa muutamia suomalaisten kirkon jäsenten ajatuksia yleiskonferenssin merkityksestä juuri heille.

”Kyse on siitä, mitä kuulen Hengen sanovan”

”Odotan yleiskonferenssia, koska saan sen avulla vahvistusta todistukselleni. Lisäksi saan opetusta evankeliumista ja saan uusia näkökantoja erilaisiin evankeliumiin liittyviin kysymyksiin.

Erityisesti haluan nostaa esille sen, että usein kyse ei ole siitä, mitä puhuja sanoo, vaan siitä mitä kuulen Hengen sanovan juuri minulle. Se on vahva todistus minulle siitä, että taivaallinen Isä rakastaa lapsiaan – minuakin. Näiden kokemusten kautta tiedän, että Vapahtaja johtaa kirkkoaan, ja tiedän, että kirkko on elävä kirkko. Sen avulla saamme ilmoitusta ja innoitusta tänäkin päivänä kirkkona, perheinä ja yksilöinä.”

Markku Leirimaa, Oulunsalo

”Olen läsnä yhtä paljon kuin paikalla olevat”

Odotan todellakin innolla konferenssia! Onhan aivan mahtavaa olla mukana kuuntelemassa profeettoja isolla joukolla. Tunnen, että olen läsnä yhtä paljon kuin paikalla olevat jäsenet.
Voin tuntea Pyhän Hengen läsnäolon voimakkaasti, seuraanpa lähetystä kappelilla tai kotona omalta tietokoneelta. Muistan yhdenkin sisarten kokouksen, jolloin tunsin Hengen niin vahvana, että sitä on vaikea sanoin kuvata. Tunsin olevani osa tätä joukkoa ja niin kuin ei välimatkaa olisi ollenkaan.

Tuollaiset kokemukset vaativat tietysti sitä, että on halukas kuulemaan ja oppimaan ja on rukouksen hengessä. Kun sielu janoaa Herran sanaa ja opetusta, niin silloin saa vastauksia. Olen myös oppinut, että kannattaa valmistautua ja miettiä etukäteen asioita, joihin kaipaa ja tarvitsee vastauksia. Pitää siis olla niin sanotusti herkällä korvalla!

Yleiskonferenssin myötä todistukseni palautetusta evankeliumista vahvistuu ja tunnen olevani oikeassa paikassa. Henki on niin vahvasti läsnä, että herkistyn välillä kyyneliin. Muistan, kuinka viime konferenssin aikaan menin tietokoneelle mieheni yrityksen suuressa teollisuushallissa sijaitsevassa sotkuisessa toimistossa. Kun lähetys alkoi, Pyhä Henki täytti sydämeni. Tunsin suurta iloa ja rauhaa, eikä ympäristöllä ollut mitään merkitystä. Mieleni ja huomioni oli konferenssissa ja Henki valisti mieltäni.

Toki odotan aina myös sitä, mitä erityistä Herralla on meille kaikille ja toisaalta juuri minulle sanottavana. Tuleeko mahdollisesti jotain uutta erityistä sanomaa. Useimmitenhan meitä muistutetaan samoista asioista, mikä johtunee siitä, että meillä on vielä paljon opittavaa niistä. Ainakin minulla on.

Olen valtavan kiitollinen evankeliumista, Vapahtajastani, rakastavasta taivaallisesta Isästäni sekä siitä, että saan elää tänä aikana, jolloin totuutta jälleen julistetaan täyteydessään.
On se vaan ihmeellistä, että minäkin voin olla tässä mukana ja osallistua taas yleiskonferenssiin!”

Inkeri Hänninen, Kiiminki

”Tunnen iloa ja rauhaa”

Odotan yleiskonferenssia, koska sen aikana saan kuulla innoitettua sanaa. Haluan saada hengellistä voimaa, jota yleiskonferenssista on mahdollista saada, samoin kuin vastauksia kysymyksiini. Haluan kuulla, mitkä ovat Herran mielestä tärkeimmät asiat, joihin keskittyä.

Tunnen iloa ja rauhaa kuunnellessani puheita. Tunnen myös yhteenkuuluvuutta muiden samoin uskovien kanssa.

Ilona Kristola, Hämeenlinna

”Yleiskonferenssipuheista saa erityisiä vinkkejä”

Yleiskonferenssilla on ihan oma erityinen asemansa minun vuodessani. Koska vain kahdesti vuodessa saamme kuulla, mitä taivaallinen Isämme haluaa erityisesti meille tänä päivänä kertoa ja muistuttaa.

Konferenssit ovat aivan erityisiä hetkiä, jolloin voin tuntea Pyhän Hengen vahvan läsnäolon. Varsinkin niinä kertoina, jolloin olen ollut valmistautunut konferenssia varten, olen voinut saada vastauksia niihin kysymyksiin ja tuntemuksiin, joiden kanssa olen painiskellut senhetkisessä elämässäni. Yleiskonferenssipuheista olen voinut saada opetusta, muistutusta ja erityisiä vinkkejä, miten voin soveltaa evankeliumia omaan elämääni, niin että elämästäni voisi tulla vieläkin merkityksellisempää ja onnellisempaa.

Odotan myös innolla kuulevani kaunista musiikkia. Tabernaakkelikuoro koostuu uskomattoman taitavista henkilöistä ja heidän sovituksensa tutuista lauluista on ihanaa kuunneltavaa.

Tiina Tuominen, Tampere