Yleiskonferenssi – mieltä ylentäviä sanomia innoitetuilta johtajilta

Yleiskonferenssi

Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkon jäsenet uskovat Jeesuksen Kristuksen lupaukseen, että ”missä kaksi tai kolme on koolla minun nimessäni, siellä minä olen heidän keskellään” (Evankeliumi Matteuksen mukaan 18:20). Kahdesti vuodessa myöhempien aikojen pyhät kokoontuvat yhdessä maailmanlaajuiseen yleiskonferenssiin kuulemaan elävien profeettojen (innoitettujen johtajien) sanoja, palvelemaan Jeesusta Kristusta sekä oppimaan ja vahvistumaan yhdessä. Myöhempien aikojen pyhille yleiskonferenssi on aikaa kokoontua yhteen kuuntelemaan Jumalan palvelijoita.

Mikä on Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkon yleiskonferenssi?

Myöhempien aikojen pyhien yleiskonferenssi pidetään kaksi kertaa vuodessa, huhtikuussa ja lokakuussa. Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkon ensimmäinen yleiskonferenssi pidettiin kesäkuussa 1830, pian kirkon perustamisen jälkeen, ja siihen osallistui vajaat 30 kastettua jäsentä (ks. Ryan Morgenegg, ”A Brief History of General Conference”, Church News, 3. lokakuuta 2014). Nykyään yleiskonferenssi pidetään Salt Lake Cityn konferenssikeskuksessa, johon mahtuu yli 21 000 ihmistä. Konferenssikeskukseen on saatavilla ilmaislippuja, mutta lisäksi miljoonat kirkon jäsenet ja kiinnostuneet kirkkoon kuulumattomat kuuntelevat ja katsovat konferenssia internetin, television, satelliitin ja radion välityksellä. Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkon yleiskonferenssi lähetetään noin 90 kielellä ja käännetään konferenssin jälkeen vielä muillekin kielille (ks. ”Yleiskonferenssi”, uutiset.jeesuksenkristuksenkirkko.org/aiheita ja taustaa).

Yleiskonferenssissa myöhempien aikojen pyhien johtajat – kuten kirkon presidentti ja hänen neuvonantajansa, kahdentoista apostolin koorumin jäsenet sekä kirkon apujärjestöjen johtajat – puhuvat useissa konferenssikokouksissa, jotka pidetään viikonlopun aikana. Musiikkia esittävät The Tabernacle Choir at Temple Square sekä paikallisista kirkon jäsenistä kootut kuorot.

Mistä puhujat puhuvat Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkon yleiskonferenssissa?

Yleiskonferenssissa puhujat käsittelevät monia uskonnollisia aiheita. Puhujille ei määrätä aiheita vaan yksittäiset puhujat valitsevat ne Pyhän Hengen johdatuksella (ks. ”Preparing for General Conference”, churchofjesuschrist.org/prophets-and-apostles/unto-all-the-world/four-ways-to-more-personally-prepare-for-conference). Esimerkkejä yleiskonferenssissa käsitellyistä aiheista ovat muun muassa Jeesuksen Kristuksen voima parantaa meidät, rukouksen tärkeys, kristillisen rakkauden ja palvelemisen siunaukset, Jumalan suunnitelma lapsiaan varten, Jumalan rakkaus, Jumalan käskyjen noudattamisen tärkeys, lähetystyön tärkeys ja Mormonin kirjan siunaukset (ks. ”Yleiskonferenssi”, churchofjesuschrist.org/study/general-conference). Yleiskonferenssin jälkeen puhujien sanat julkaistaan kirkon lehdissä sekä verkossa sivustolla churchofjesuschrist.org.

Yleiskonferenssissa kirkon johtohenkilöt myös hoitavat kirkon virallisia asioita, antavat tärkeitä tilastotietoja ja raportteja kirkon kasvusta sekä esittävät kirkon johtajien nimet kirkon jäsenille äänestyksellä hyväksyttäviksi tai vastustettaviksi (ks. Opin ja Liittojen Kirja ja kirkon historia – oppilaan opiskeluopas, 2002, s. 55).

Kuinka voin saada lisää tietoa?

Myöhempien aikojen pyhät uskovat, että tilaisuus kuunnella eläviä profeettoja yleiskonferenssissa tuo monia siunauksia. He ovat kiitollisia rakastavasta taivaallisesta Isästä, joka on lähettänyt palvelijansa opettamaan Hänen Pojastaan Jeesuksesta Kristuksesta. Opi lisää taivaallisesta Isästämme ja Hänen elävistä profeetoistaan maan päällä nykyaikana sivustolla tulkaakristuksenluokse.org.